02 juli 2007

Ingen händig man.

Affischer faller ner och eluttag rycks ur väggen.
Tur att här ska pimpas rejält...senare.
Men när jag ger mig fan på att lösa nåt så gör jag det.
Som när minstebror stoppade ner proppen från handfatet i badkaret och det inte gick att få upp för att den var mindre.
Då fixade jag det, fast resten av familen ylade om vaktmästaren.
Fast jag inte är en händig man.
Här gör vi själva dom hushållsnära tjänster som behövs.
Fast ännu hellre går vi till Malmös bortkomna lilla tivoli i folkets park och åker karusell.
Och fikar på det charmiga fiket.
Så gör vi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lika händig som min gubbe, då.
"- proppskåp? - har vi ett sånt hemma?" :)

Anonym sa...

Åh det fiket i Folkets park har jag varit på! Jättemysigt. Får åka dit om ett par veckor då :).