26 juli 2007

Klimathot och klimatskryt.

Visst fan beror det extrema vädret på klimatpåverkan.
Folk kommer att dränkas som råttor och öknarna kommer att växa.
Fattar ni hur allvarligt det är, ni som jiddrar om att ni MÅSTE ha er bil får att kunna ba var ni vill eller flyga till Stockholm. Ja, jag moraliserar. Som fan. och jag har mitt eget på det torra (hahaha). Om fler levde som jag skulle klimathotet minska drastiskt.
Ingen bil, inte så mycket kött, nära till affärer, nära till jobbet.
Jag är fanemig bra nog.
Lev som jag, så blir världen bättre.

6 kommentarer:

Anonym sa...

inget fel på självkänslan där inte! *s* tack för idag.

krusmynta sa...

Men alla får inte plats nära affärerna. Och det är inte alltid jobbet finns nära där man bor. Eller att man kan bo nära jobbet.

Inget är nånsin så enkelt som det verkar.....

Men alla kan göra något - DET håller jag iaf med om ;-)

Anonym sa...

Ehrm! Alla jobb ligger inte så att man kan ta sig dit med bil eller buss eller tåg.
Men du kanske tycker att folk sak promener eller cykla jättelånga sträckor med?

Tänk lite längre innan du skriver, du är väldigt snabb att döma alla som inte är eller tänker som du!!!

Cec

Anders sa...

Jag bara konstaterade att om folk levde som jag skulle väldigt mycket vara bättre.
I framtiden lär vi få organisera samhället så att nästan alla kan cykla eller resa kollektivt till jobbet och, ja, det innebär antagligen ingrepp i den personliga friheten. Varudistrubitionen kommer också att se annorlunda ut, det är jag ganska säker på.

Anonym sa...

andromeda: lika bra vi blir bilburna vegeterianer i stället hela bunten :)

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1127890,00.html

Anonym sa...

andromeda; äh skit samma, det var väl nån mening med att du inte skulle få den länken...
*s*