09 juli 2007

Drog från falaflarnas stad till dom halva specialarnas.
Från soligt till mulet, men det gör ingenting.
Det är väder för att gå uppför avenyn, smyga in en runda på Röhsska och sen boka en dator på bibban uppe vid Milles vidriga poseidonstaty.
Inget har ändrats, ändå är allt förändrat i min gamla hemstad.
Vilse - orginalet.
Sen fotboll ikväll. ÖIS är klassisk musik, IFK är dansband och GAIS är rockenroll.
Så är det bara. GAIS är inte det breda folkliga, utan underklassens och kulturfolkets lag.
Och idag laddar jag upp för match utan öl. utan öl och utan Gamla Ullevi. På nya, stora, fula, där jag hörde springsteen sjunga: this is my hometown.
All things must pass.
3-0?

4 kommentarer:

Anonym sa...

lär en skånetös vad en halv specialare är ...!

Anders sa...

Korv medmos i bröd. Kostar 38 kronor på Kungsportsplatsen.
3-0, förresten.

Anders sa...

3-1, menar jag. *senil*

Anonym sa...

jaha. *suck* gratulerar då, antar jag. *gais suger ändå*


*s*