04 juli 2007

Pomfritt och djur.

Vi firar fjärde juli med att äta hamburgare och pomfritt.
Närå, det är en ren tillfällighet.
Jag öppnade frysen och såg vad som fanns.
Frysta burgare. Pomfritt.
Så blev det.
Ja, det finns förstås annat i frysen med.
Räkor och fläskfilé, till exempel. Det tinas för kommande behov.
Dagen började annars med telefonkö till Telenor, eftersom simkortet i moblien lyste inaktiverat och jag såklart trodde att jag missat en räkning.
"Stäng av och sätt på telefonen igen", sa Telenor efter en kvart i kön.
Och, jodå, då funkde den igen.
Sen drog vi till Skånes djurpark utanför Höör.
På senare tid mest känt för att Sverigedemokraterna firade nationaldagen där och sände ut följande pressmeddelande: "SD i södra Sverige firade nationaldagen på Skånes djurpark ihop med likasinnade". Och jodå, där finns svin. Kanske nån åsna med, men jag är inte säker. Djurparken är ju till för att bevara och visa nordiska djur.
Rätt ofta syns inga djur, men då sitter där fotografier.
Jag förstår att dom gömmer sig bland bokar och björkar.
Hela grejen med djurparker är tveksam.
Men idag väljer jag att delta.
Och vi är inte ensamma.
Tusentals människor, och inte minst GRUPPER med skrikande barn i likadana tröjor.
Barn i stora grupper är inte alltid en trevlig upplevelse, om man står utanför och ser på.
Om det är just i dag eller allmänt, vet jag inte, men det är otroligt många överviktiga och feta här. Ohämmad tillväxt, liksom.
Hela svenska folket har inte gått på utseendefixeringen.
Det finns olika verkligheter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

*hahahahaha* japp. för en gångs skulle hade SD rätt! //h "naiv liberal" *s*

Anonym sa...

håller med- det var roligt

Anonym sa...

Djurparker är _mycket_ tveksamma.