01 juli 2007

Utanför systemet.

Jag har alltid varit där. utanför.
Och det handlar inte om det bokstavliga, att jag som alkoholfri inte går in i systembutiken, utan det enkla att jag inte känner att jag hör till.
Som en autist har jag gått själv med mina tankar och planer.
Jag bygger mitt eget hus i mitt inre Christiania.
När jag skulle bli kommunist i min tidiga ungdom och lärde mig strategin att man skulle vara som fisken i vattnet, så fattade jag samtidigt att det inte var nåt för mig.
Jag är och förblir utanför.
Etwas anders, som tyskarna säger.
Just därför har det aldrig varit problematiskt för mig att ta till mig radikala ståndpunkter och förhålla mig kritisk till majoritetens ståndpunkter.
Det som är svårt är att komma in, att känna mig accepterad för den jag är.
Kaffe, någon?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, gärna mer kaffe! Måste gå och fylla på. Jag har förresten också ofta känt mig annorlunda. Bland annat så är jag mycket mer öppen än de flesta svenskar är. Kan ställa till det ibland, men många gånger är det positivt. Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Ja, du är ju inte på något sätt unik med den upplevelsen.
Trevlig sommar!

Anonym sa...

Gapskratt!
Klart du är etwas Anders ju!
Klockrent!
/Hondjuret