08 juli 2007

Kvar i röran

Ungarna försvann till sina mammor och kvar blev jag i röran. 73 kvadrat av grus och spillror. Och disk som översvämmar köket.
En burk innehöll blandat mögel och jag insåg att det med all sannolikhet var minstebror som gjort ännu en av sina blandningar.
Jag har svårt att neka honom glädjen att se vad som händer om man blandar, säg kaffe, soja, vetemjöl och ströbröd.
Men det är bättre att vara en Curlingförälder än att strunta i sina barn, säger Lars H Gustafsson och honom tror jag på. När det passar mina syften.
Live earth var lite avslaget, lite som att youtuba eller sätta spelaren på random.
Inget som utmärkte sig av det jag såg.
Lite gulligt var det med SVT:s inbjudna gäster som skulle förklara saker och ting och berätta om sina upplevelser. Tror det hade funkat att bara låta galan rulla på.
Allt behöver inte modereras.
Jag tar inte ställning i frågan om en gala som denna påverkar eller om det bara är ett sätt för artister att promota nya plattor.
Det är inte viktigt.
Kanske är det både och.
Nu sliter vinden i murgrönan och jag tänker inte springa förrän det mojnar.
Så det så.

Inga kommentarer: