07 juli 2007

Default.

På ett nätforum där jag hänger ibland undrade en tjej vad "default" var för ett nätverk, för dit gick det jättelätt att ansluta sin laptop.
"Det betyder att nånting är fel, tror jag", svarade en annan i samma tråd.
Folk kan inte så jävla mycket.
Inte om datorer, inte om vad som verkligen är Israel och vad som är Palestina eller hur många meter en sjömil är, eller vem som blev utvisad i den andra kvalmatcken mellan GAIS och Landskrona och sånär höll på att stjälpa vårt allsvenska avancemang.
Det är inte hela världen att inte veta sånt.
Det viktigaste är att man är snäll och jag hade gladeligen bytt min stormästartitel i Jeopardy mot en större inre harmoni.
Jomen.
Men samtidigt vill jag inte vara som en vältrimmad brukshund som svarar på alla kommandon och ser välskött ut.
Lite sär och tvär vill jag vara.
Default är inget för mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*S* anders, du är allt annat än default så du kan vara lugn!

Anders sa...

Knappast du heller, Helena!