09 juli 2007

Stil, klass, tradition.

Det blir 3-1 till slut på Ullevi.
GAIS drar upp anfall efter anfall, men den där spjutspetsen saknas i årets trupp.
Jag köper kaffe och en mössa och en tröja med klubbmärke och texten "Stil, klass, tradition" med omisskännlig GAIS-ironi.
Såna är vi, underdogarna.
Att GAIS färger grönt och svart är trevliga färger ur politisk synvinkel gör inget sämre.
Idrott och politik hör ihop.
Efter matchen tar jag spårvagnen ut till Frölunda och min syster ger mig fisksoppa och hemmagjord ginger ale. Vi pratar och pratar som vi allltid gör. i morgon äker vi till akvarellmuséet i Särhamn på min barndomssommars klipphala Tjörn,
bland schartauaner och turistfällor

5 kommentarer:

Anonym sa...

hennes fisksoppa var fantastiskt god!

andromeda

Anonym sa...

Hur i hela världen hänger fotboll och politik ihop?

/Cec

Anonym sa...

hmm ... tycker inte riktigt att fotboll o politik hör ihop. skulle väl i så fall vara pga att vissa sporter associeras med vissa "klasser" i samhället (även om jag inte gillar ordet klasser). Typ golf med "överklassen", fotboll med "arbetarklassen" osv. Vet inte vad pingis skulle höra ihop med dock .........!

Anders sa...

a: ett annat recept. nya tider, nya recept.

cec: ska utveckla det i ett senare inlägg.

h: klasser finns. tro mig, jag var på Marstrand idag.

Anonym sa...

å det e ju så det ska vara! andromeda