02 juli 2007

Längtan

Åh, jag längtar efter grekisk sallad och en romantisk komedi av det tyngre slaget.
Love story eller Falling in love (med Meryl streep och De Niro - snygga så man får andnöd).
Nu tror ni att jag pratar metaforiskt, men det är rena rama fundamentalismen.
Däremot saknar jag inte alkohol, vilket förvånar mig lite.
Söker svar på frågan varför jag är lika inkonsekvent i mitt privatliv som tydlig i mina övertygelser.
Eller nej, den frågan skiter jag i.
Det får vara så-
Tar ungarna till folkets park idag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

varför inte "Broarna i Madison Countie" Det mest romantska jag vet/a

Anders sa...

Njae...inte riktigt samma sak, tycker jag.

Anonym sa...

Oh ja en riktig grekisk sallad med en STOR bit feta på toppen och smakfulla svarta oliver tomater som HAR smak och en mild rödlök.
Jag vill till Grekland NU!:)

Anonym sa...

skulle vara intressant att höra din åsikt ang. Schlaugs polisanmäla/icke polisanmäla. // h

Anders sa...

ylva:grekland? Det funkar i Malmö med: Äkta feta som man köper hos greken på Möllan.

h: polisanmälan. Inte för att det är kul,inte ens för att de ska straffas, utan för att man måste visa att var och en inte bara kan sno åt sig vad den vill. "Law and order is a labour issue", som Blair sa.

Anonym sa...

jag minns att han såg ut som en grekisk gud, när han stod där med en handuk om höften och huvudet lite lätt på sne. Stod alldeles blickstilla för att bli betraktad av ögon så gröna.
Minnesbilden just då är nästan lika god som en grekisksallad.

andromeda