24 juli 2007

Sex, lögner och politik.

Om sex inte görs till nånting märkligt, heligt eller förbehållet vissa sorts relationer, så finns det knappast någon marknad för porr och prostitution, tänker jag, när jag dricker mitt kvällskaffe. Om folk inte ljög så förbannat och hyschhyschade.
Och, ja, det är politik det med.
Det är politik att det finns en heteronorm, en tvåsamhetsnorm och att sex utanför normerna betraktas som fel. Därför finns det en marknad för att betala för sex utanför dessa normer och därför är det lönsamt att visa det på bild.
Jag har verkligen inte sex med vem som helst (känner jag att jag måste säga).
Men likförbannat; sex är underbart.
Men ingen större grej.
Och allt ÄR fan politik

2 kommentarer:

Anonym sa...

visst fan är sex politik. och makt i viss mån.

Anonym sa...

Surfar runt för att se vem som skriver om prostitution och hamnar här... och jag läser... flera inlägg... fastnar för dina tankar :-)