23 juli 2007

Like clockwork

Idag gick arbetsdagen fort.
Det börjar reda upp sig och jag får insikt.
Jag har fyra barn och det vore vä fan om två skuggor ur det förflutna finge bestämma hur deras farsa skall må.
Det är jag som bestämmer i mitt liv.
Och även om jag vet att den ena aldrig ville ha mig på riktigt, utan flörtade med gamla ex och hängde på dejtingsidor tills jag upptäckte det och den andra, vars stooora kärlek jag var smakfullt nog blev gravid med en annan, så är jag herre i mitt eget hus, eller nåt.
Dom har bett om ursäkt och nu får det vara färdigältat.
Nu vet jag ungefär hur jag vill ha det i framtida relationer.
Det stavas tydlighet.
Det beskriver vad som är okej och inte, för vilsna jag
Like clockwork, livet går vidare.
Bra låt med Boomtown Rats med.
Och, ja, jag älskar er på nåt sätt ändå och vi kan vara vänner.
Och du som skriver elaka anonyma kommentarer och mail, ett jävla långfinger åt dig, för sånt läker INTE tiden.
End of story.
Påminn mig om jag ältar det igen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska jag göra/a

Anonym sa...

Se där, ja - lite jävlar anamma!
Så ska det låta!
Nya tag! ;D

Och ja, vi påminner dig om du börjar älta! ;)

Anonym sa...

du har koll. skönt.

Anonym sa...

Var det ngt jag sa?! ;)

Cec

krusmynta sa...

DET är rätta takter!

Anonym sa...

så sant du är klok du Anders!! läser och lär....

Anders sa...

Alla: tack!
Cec: det var något du sa!