27 oktober 2005

VAB och ny dammsugare

Sjuåringen är hängig och jag skulle ljuga om jag sa att jag gråter över att få vabba idag. Att vabba är att för en dag återgå till föäldraledighetens softish-tillvaro. Jo, jag vet att det sägs att vabbandet och sjukskrivningarna är grunden till att Sverige sägs ha en kass ekonomi, men dels tror jag inte helt på det och dels är det första gången sen i våras jag är hemma. Så, it ain´t me babe, Reinfeldt, it ain´t me your looking for.
Köpte en ny dammsugare, en billig för 595 spänn på hemköp. Nu säger alla att det är skit och att den kommer att paja efter fem minuter, men med min ekonomi var det den eller ingen alls, typ.
Nu leker ungarna med den gamla dammsugaren så att det blir lika skitigt efter dammsugningen som efter. Jaja.

Dags för fattiga riddare.

Inga kommentarer: