25 oktober 2005

Fick ett ryck och röjde lite här hemma. Ner med skit i källaren som bara stått här uppe sen jag flyttade in och papper, papper, papper, det blir såna oerhörda mängder bara på nån vecka eller så. Sorterade gamla handlingar och slängde. Jag går på inspiration, fast det egentligen är fel. Ett av höstens projekt är att strukturera mig bättre. Det andra är att delvis lägga band på mina känslor. Det är lite väl upp och ner kan jag tycka.

Cyklade till bibblan. Regnet föll ymnigt och löven yrde på fältet som ligger mittemot. Tänk i somras när jag låg där och läste och drack kaffe, den ljuvliga panka sommaren när det hände så mycket.

På torsdag skall jag köpa en ny dammsugare. En billig. Sonen sitter och spelar poker med sin kompis. Mörkret faller och det är dags att duka fram middag.

Inga kommentarer: