13 oktober 2005

Jag och partiet

För några månader sedan skrev jag texten "grön för att överleva" här på bloggen. Anledningen till att jag i grunden är en del av de gröna behöver jag inte repetera. Men jag undrar ändå om inte mina avvikelser är för stora för att jag skall vara med eller kandidera i nästa val.

Hör här:

1. Jag är för EU. En rätt så självklar uppfattning bland gröna i exempelvis Tyskland, men här betarktas man av vissa som kapitalets dräng om man tror på organiserat europeiskt samarbete.

2. Jag tror inte på alternativmedicin om det inte håller i vetenskapliga test.

3. Jag tror inte att 3G är så himla farligt.

4. Jag gillar fastighetsskatt och sänker hellre skatten på arbete. Det är bättre att jobba sig rik än att bli det av att bara äga.

5. Jag är emot vårdnadsbidrag och vill ha avgiftsfri förskola.

6.Jag kan (även) se nackdelar med friskolor.

Är detta för mycket för partiet, tro?

Inga kommentarer: