30 oktober 2005

En promenad genom stan

Vi promenerade genom stan, jag och småungarna.
Det är faktiskt en av min favoritsysselsättningar, att bara strosa runt och titta på människor och i affärer.
Mitt på Södra förstadsgatan stannade vi och åt korv och drack läsk.
Jag läste på nån debattsida på nätet att Sveriges ekonomi är så dålig.
Det märker man inte en lördag i Malmös centrum.
Däremot märker man att klyftorna ökat.
Det finnns både nya tiggare och nya GANT-butiker.
Bäst som vi gick där kom några hundra personer från SPI, som demonstrarade mot.....ja, vad var det...våldet, tror jag.
Det hade varit anmärkningsvärt om någon demonstrerat FÖR våldet, men nu var det som det var. Dom är kanske rädda på riktigt, SPI.
Jag känner några som är med där och kan i allla fall inte tro att det är pur spekulation. Klockan halv tre mötte vi våra kompisar på lekplatsen på Kungsgatan. En gammal hederlig picknick med termoskaffe och mackor. Och maryland cookies. Barnen lekte och vi pratade och allt mellan himmel och jord. Sen skildes vi åt och jag gick hem med ungarna och gjorde spagetti och köttfärssås, fast det var penne.
Sedan tvätt.

Idag väntar en tur till Landskrona.

Inga kommentarer: