04 oktober 2005

Duktig

Röjde äntligen på småungarnas rum. Man vill ju gärna vara lite duktig inför sig själv och andra. Annars får jag acceptera att röra omkring mig är en del av min personlighet. jag blir ingen ordningsmänniska, aldrig.
Allt kan man ju inte vara bra på. Däremot måste man ju hålla nånslags minimistandrard av ordning ch reda här hemma.

Tänker se "das Untergang" idag istället. Igår orkade jag bara 20 minuter, men filmen verkade bra. Hitler verkade så...vanlig. Konstigt nog. Diktatorer är nog inte såna monster som dom framställs som. Tyvärr finns det alltid nyanser och olika sidor hos människor, även de grymmaste är inte alltid grymma. Men som sagt, det var efter 20 minuter.

Junilistan; fattar nån varför?

Jag spyr på ineffektiva möten. Först kommer man inte i tid, sen ska man hämta kaffe, sen diskuterar man samma fråga i en halvtimma med samma låsta positioner från början till slutet. Till sist bestämmer man om ett möte till i samma ärende om tre veckor. Allt på skattebetalarnas bekostnad. Så går det inte till i West wing. Där går det undan. Men 19.00 på torsdagar i 24:an, det är inte seriöst. Min älsklingssserie skall gå på måndagskvällar. Basta!

Undrar när six feet under börjar igen.

Kocken var rädd för att få Turkiet med i EU och vaktmästaren höll med. Dom säger att det kommer att kosta så mycket. Stålar, alltså, inte nåt om mänskliga rättigheter eller så. Sorry, men jag håller inte med. Samarbete är i stort sett alltid bra. Gärna Turkiet med i EU, alltså. Och bort med jordbrukspolitiken, lägg bara ner den.

Är kaffesugen, men skall diska först. Inga ungar i huset, jo i huset, men inte hos mig.

Inga kommentarer: