02 oktober 2005

Fastbunden vid datorn.

Jag kommer inte loss. Bokstavligen. Sjuåringen har bundit fast mig vid datorn med en sytråd. Kanske kan jag ända lyckas sega mig här ifrån om jag riktigt ansträngde mig. Vet inte. 14-åringen kommer ut ur sitt rum utan att ha klätt på sig. Det är dags att plocka fram lunch. Jag tänker att jag nog hittar nåt i frysen. Klockan halv tre skall vi vara vid tekniska muséet. Vi cyklar dit; fyraåringen i barnsadeln och sjuåringen på sin egen. Tror knappast att herr 14 följer med. Vädret ser ut att vara helt ok, men inte mer. Pojkarna får ha sina fleecetröjor. Har läst ut den hungriga prinsessan och skall börja med en norsk bok som jag inte minns namnet på, men den handlar om en före detta kriminell som återvänder till sin hemby. Efter den är det dags för Kafkas "Slottet". Min vän läser da Vinci-koden. Det har inte jag gjort; jag är så skeptisk till böcker som är väldigt populära eller precis har varit det. Det är ett ganska barnsligt drag hos mig.

1 kommentar:

Nathalie Sundesten Landin sa...

För att slippa dessa spam-meddelanden kan du logga in, klicka på change settings, välj fliken Settings, välj fliken Comments, klicka i Yes på frågan "Show word verification for comments?"
Trevlig blogg och tack för dina ord på min blogg.