03 oktober 2005

Nu är jag trött, men skall ändå ta mig ut och springa .
Det är en underbar höstdag. Jag sa till kollegan när vi var på väg ut i parken: "tänk att någon betalar dig för att vara här på dagarna". Nu är vi ju inte bara där ute för vårt välbefinnandes skull. Det är bara en bonus. Vi gör nytta också. Våra ungar blir friskare och starkare än vad dom skulle blivit annars. Modigare och mer natur- och miljömedvetna.
Jag vill tro att våra tjejer inte kommer att ta lika mycket skit från killar när dom är 14 som dom kanske skulle gjort annars.

Men säker kan man inte vara. Och så finns det ju ett helt jävla samhälle där ute. Om dom bara får glada minnen från en bardom med parkens ljus och dofter så kan det vara bra nog.

Min vän skall få en present av mig när vi ses nästa gång. Men ikväll vill jag vara ensam och äta knäckebröd med västerbottensost på. Och dricka kaffe och kolla på TV.

Inga kommentarer: