05 oktober 2005

Ansvar för mina handlingar

Inte vet jag om kungen har ett förhållande med Anna Lindmarker eller inte. Det intresserar mig inte heller. Men om det nu är så, så får han väl stå för det. Jag försöker lära mina barn att ta ansvar för sina handlingar och jobbar själv med att inte skylla ifrån mig eller på omständigheter eller så.
Om jag inte har ansvar för det jag gör som verkar fel i andras ögon så har jag väl inte heller ansvar för det som verkar bra. Då är väl det också bara omständigheter och sånt.

Det personliga ansvaret är en grundbult i mitt engagemang, politiskt och på jobbet. Jag måste stå för den jag är och det jag gör. Respektera andra och mig själv och som sagt ta ansvar för mina handlingar. Att sen inte mina misstag kommer i tidningen så ofta spelar ingen roll. Jag kan ju i alla fall vara kung över mitt eget liv.

2 kommentarer:

LillaSandra sa...

Bra skrivet!
Är så oerhört frustrerande med människor som bara vill ta på sig ansvar när allting går bra, men skyller ifrån sig så fort något går mindre bra.
Detta gälelr särskilt chefer, som ju får extra betalt för just ansvarstagandet! grrrr

Anders sa...

Eller hur?