15 oktober 2005

Välkommen!

Jag läser och hör överallt att man inte skall skaffa sig något nytt förhållande på länge efter att man separerat. Man skall hitta sig själv, som det heter. Hitta sig själv? Är det nåt man gör bättre i ensamhet, tro. Som jag känner det så hittar man fler 0ch spännande nya sidor av sig själv i gott sällskap än i ensamhet. Kärlek är aldrig fel, jo det kan vara fel om man befinner sig i ett destruktivt förhållande, men vanligtvis...nej, det är bara bra. Tydligen är det så att män snabbare hittar kärleken efter en separation än kvinnor. Det beskrivs som tecken på att män klarar sig sämre i ensamhet. Kanske är det så, men varför skall man stå ut med ensamhet om man inte vill. Och det är inte fint att hålla på sig.

Så, välkommen!

2 kommentarer:

dixi sa...

tack!

Anonym sa...

:-) Jag håller med dig. Även om jag var tveksam tills jag insåg fördelarna. Är det rätt så är det, då är väl tiden efter separationen inte så viktig.