14 januari 2008

When I paint my masterpiece

Mellan jobbet och mötet i stadshuset hinner jag med ett bad med laptop, ackompanjerad av Mikael Wiehe och Ebba Forsberg. Hämtar ut cykeln från reparatören på Celsiusgatan och det kostar 295 spänn. MW är en sån snubbe man ser lite då och då i stan. Han bor väl fortfarande på Rådmansgatan och ser likadan ut som alltid, tänker jag. På jobbet pratar vi om religion, traditioner. En ny kollega får inte ta mig i hand. Man funderar på hur hon ska kunna jobba efter det som läroplanen säger om att inte fostra i stereotypa könsroller. Hon kanske får ihop det på nåt sätt.
Jag har svårt för relegion i form av traditioner, men folk får såklart tro på vad som helst. Men det ska vara varje människas val, allt annat är övergrepp, allt från könsstympningar, via omskärelse till det kristna barndopet. Det är inte fina traditioner. Det är total respektlöshet mot barnets rätt att bilda sig egna uppfattningar.
Fan så bra den är, skivan.
Badet är varmt och jag är snart redo för att prata kommunal organisation några timmar. En dag kommer allt att vara förändrat, när mitt mästerverk blir klart.

Inga kommentarer: