26 januari 2008

Stormigt väder.

Det är lite repriser idag. Försöker fostra vänner att inte göra samma misstag som jag gjort, men det funkar inte. Inte alls. Det regnar och snart stormar det, men nere vid Triangeln står Johanna leende och delar ut flygblad. "Det är kanske lite, men mer än ingenting", säger jag när hon tycker hon gör för lite. Ungarna leker och smutsar ner sig och vi går vidare till Espresso House. Där ser jag henne igen, skuggan från häromdagen. Skulle vilja berätta om mina steg vidare, att jag inte är fullt så patetisk längre, att jag slutat dricka och jobbar utan efexordimma. Men jag och pojkarna pratar istället; om fotboll och om Gaza, Israel, Palestina, antisemitism och rasism. Mellanbror mest. Minstebror flikar in ett och annat, men drömmer sig iväg, ser det ut som. När livet är som idag är det bra, men det vore inte jag om inte stråk av tvivel och saknad ständigt funnes med.

Inga kommentarer: