05 januari 2008

Det ska sitta i hjärtat

Årets politiska blogg har utsetts. Och, nej det blev inte jag, det var tjusiga liberaaaaler på dom typ åtta översta platserna. Min blogg blir inte ens årets gröna blogg, eftersom det jag skriver är lite mer än partitrogna pressmeddelanden. Lämnar man ut sig på riktigt är man rätt körd i dom sammanhangen.
Allra överst bland politiska bloggar hamnade signaturen Isabella Lund, som påstår sig vara en 45-årig prostituerad kvinna. Så liberal att den egna kroppen givetvis bara är en vara bland andra som bjuds ut på marknaden. Ni får ursäkta min blödighet, men jag tycker inte att det är en okej inställning. Jag tycker sexköpslagen är bra, ävebn om den inte skulle funka, för den visar i alla fall att en majoritet har lite hjärta i kroppen. Det är inte okej att köpa sex. Punkt. Ni som vill att jag ska förklara varför kommer inte att fatta ändå. Det är som med dödsstraff, behöver man förklara varför det är fel, så är det redan kört. Sånt ska sitta i hjärtat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Word!

Anders sa...

Love you, sister!

Anonym sa...

Som du själv sa, Det ska sitta i hjärtat! Håller helt med dig!
Synd bara att trafficking och prostitution ökar...

*läser aldrig bloggar med din är såå ärligt underhållande

:)

/renata - ny i värnhem*