19 januari 2008

Partist är ok.

Lyssnar på Britta Persson och vet inte vad jag ska tycka. Ibland låter hon som Stevie Nicks och ibland är det för mainstreamat. Men det är ändå bra. Lite gubbrock men med kvinnlig röst. På väg hem från träningen unnar jag mig att gå in på konsum och köpa västerbottensost. Dyrt, men gott som fan. förebereder mig mentalt inför kommande veckas möten i TN och med gruppen. Det är okej att vara medlem i ett parti. Man kan inte hålla med om allt, men man har en gemensam bottenplatta som håller. somligt i mitt parti förstår jag inte alls. Men det går att leva med, vi är tillåtande och rymmer en mångfald. Joakim som organiserar det gröna bloggandet förklarar dock att min blogg inte är tillräckligt politisk för att rymmas i tävlingen om årets gröna blogg. Så kan man också se det. För mig är hela mitt liv politik. Vem jag väljer att umgås med, vad jag jobbar med, var jag lever mitt liv. Dagen rymmer ett besök på mitt älskade bibliotek, på ett något mindre älskat caroli city och ett absolut oälskat ex. Med lite tur kan kvällen avslutas med té hos emsan. Kan nog behövas i det läget.

Inga kommentarer: