12 januari 2008

Romantikern som gick ner för räkning.

Jag har förändrats, brukar man säga.
Romantikern är inte död, men han har gått ner för räkning (det är såna här inlägg som gör att jag inte platsar bland politikbloggar).
Trodde på fullt allvar att jag skulle kunna sy ihop det med en kvinna som var ljuvlig på flera plan, men som bodde i en villa i en pendlarförort trettio mil bort. Totalt politiskt ointresserad.
Seriöst, Anders, hur dum kan du bli?

Och nudå.
När HON fick barn med han den andre, så märker jag att den där tron på kärleken inte finns där på samma sätt som innan. Hon som var mitt liv, min framtid, min tvillingsjäl, mitt hopp, min tro.
Något gick permanent sönder där.
Men kanske är romantikern bara nere för räkning.
Jag får satsa på det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

så e det nog, lycka till
/andro

Anonym sa...

Du har inte stått så länge nykter på dina ben...klart du kommer hitta dit igen. Rakt in i en famn som passar dig precis:)