13 januari 2008

Ännu en vandring, in i förvandling

Minst en vän tycker att mitt snack om drickandet är överdrivet. Och exet tycker att det är en ny grej jag kör med, som depressionen. Jag hör er säga att jag nog borde skita i vad dom säger. Jag hör mig själv säga att nykterhet inte behöver alkoholism för att vara ett givet val.
Det är på alla sätt rätt att skåda verkligheten i ögonen och avvisa droger.
Men jag vill fanemig bli trodd, utan att behöva fördjupa mig i detaljer.
Man vill ju det.

Så smått glider jag ut ur en epok och in en ny som jag inte riktigt vet innehållet i. Det är väldigt spännande. Som om våren är här. Som om ok kastas av.

3 kommentarer:

AnnaX sa...

Nykterhet provocerar fler än man kan tro. Ställs man inför någon som valt att inte dricka börjar man kanske fundera över sin egen alkoholkonsumtion. Något som många absolut inte vill...

Anders sa...

Folk börjar alltid berätta hur LITE dom dricker, när jag berättar om min nykterhet. Helt oombedda.

Anonym sa...

det kankse så det är ..det mesta är överdrivet.. man brukar se det efteråt../andro