02 november 2007

Två år, vilket jävla jubileum.

För två år på just detta datum, gick jag hem från jobbet, sönderbränd, sanslöst ledsen och trött. Det var inte nån blixt från en klar himmel. Jag drack och mådde skit, lyssnade på ABBA och avvisade kärlek och såg allt i svart. Sen skickades jag till en företagsdoktor som snabbt som ögat skrev ut piller, sjukskrev och sa att det inte var jobbets fel. Det var så klart jag som inte höll måttet. Jag är fortfarande förbannad på hur jag misshandlades av min chef, hur kollegor svek och förtalade. Jag var SJUK för helvete, då ska man ha stöd för att kunna komma tillbaks och hitta rätt och lagom nivå på sakrnas tillstånd. Nu gjorde chefen Susanne bara ont värre under en lång tid och utsatte mig för rena olagligheter (har jag fattat i efterhand).
Det tog inte slut förrän jag bytte jobb.
Och slutade dricka.
Och slutade ljuga för mig själv.

Inga kommentarer: