26 november 2007

Vi som aldrig bjöd på drinkar.

En tjej som jag känner lite perifert sa till mig aprpopå en unges vackra ögon: "synd att man inte har dom där ögonen, då skulle man få många gratisdrinkar på krogen".
En annan värld, tammefan. Det skulle inte falla mig in att bjuda någon på något. Däremot delar kamrater och älskande solidariskt på kostnader och förmåner.
En potentiell partner/kk/ons som förväntar sig något sådant av mig är omedelbart diskvalificerad. Såna duger inte ens att knulla med. Och inte bara därför att jag inte dricker själv, utan för att hela grejen är så otroligt nittonhundratal. Killar ska ragga på tjejer, ska i fula HM-kostymer och med en doft av axe, bjuda och åter bjuda och sen få sex som tack för det. Med lite tur, annars är det easy come, easy go. Smarta tjejer gör sig till bimbos för att få supa gratis och tror att dom luras. Men för de flesta snubbar är det med i kalkylen. Bjudandet lönar sig tillräckligt ofta för att det ska vara värt det. Och så förblir sakerna som de varit.
Vi som aldrig bjöd på drinkar är samma personer som aldrig sa hora. Det är vi som inte kollar fruars eller flickvänners sms, som aldrig slår, men däremot är föräldralediga. Saker hänger ihop.
Och nu läser jag att Stureplansprofilernas mål inte tas upp i HD, utan de får ta sitt straff. Woohoo, ibland finns rättvisa på jorden.

1 kommentar:

Anonym sa...

När män ibland vill bjuda mig på drink svarar jag att jag bara dricker det jag själv betalt. Lät mig bjudas en gång i början av min "karriär" och det kändes så jävla äckligt att jag aldrig låtit det upprepas.