16 november 2007

Därför älskar jag Kristina Axén Olin

Inte för henes politik, för den är kass sam fan, utan för att hon är en av oss som vågar berätta om att vi inte kan hantera alkohol, utan måste avstå och få hjälp att klara det. Välkommen i klubben. Det är jävligt skönt att komma ut som alkis. Trist att inte få ta en god öl eller ett mysigt glas vin, men sånt är nu livet. Önskar att även vissa äldre manliga politiker med likande problem kunde vara öppna med det. Det är en styrka att kunna visa sig svag. Kristina och jag har inget särskilt ansvar, men att närheten till systemet gjorde att jag hade lättare att kröka och att lägre priser sannolikhet gjort mig till alkis tidigare ger åtminstone mig erfarenheter som jag tar med i det politiska arbetet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan du hälsa C att öppna för kommentarer! :)