10 december 2007

The ties that bind

Möten på stadshuset, först ett gruppmöte och sen ett internt grönt. När jag kommer ut på August Palms plats kvart över åtta blåser det lite. Får sånger i öronen; Sherry darling, The ties that bind, I wanna marry you och andra från the river. Julgransförsäljaren på andra sidan viadukten förbereder säsongsstarten. I morgon fyller jag 44 och jag ska inte se Springsteen på Ullevi nästa sommar. Jag har redan gjort just det. Hemma väntar ett paket från morsan och det är frankerad med tågfrimärken, en HC-rälsbuss, ett D-lok med träkorg (snyggaste elloket någonsin) och RC i orginalfärgsättning och ett ånglok som tyvärr inte är F 1200, utan ett lite mindre och ett pyttelitet smalspårslok utanför Mariefreds fina stationshus.
Det är så klart ingen tillfällighet, morsan vet vad hon gör. Presenten ska inte öppnas förrän i morgon, men det är en Doris Lessing, sen alltid får jag årets nobelpristagare varje år. Jag har fortfarande inte läst Dario Fo och min favorit är trots allt Szymborska, fast hon inte är så enkel.
Så hålls vi ihop av våra minnen, gener och vilja att vara någon genom att göra något. Det är en bra dag, denna.

5 kommentarer:

Maria Ferm sa...

grattis!

Anonym sa...

Ha en fin födelsedag!!!

Anonym sa...

gratulerar på födelsedagen. Ha det fint.

hondjuret sa...

Wow! Vilken bra mamma du har! Att alltid få Nobelpristagaren är ju rena drömpresenten! *önskar mig av tomten* Och med tågfrimärken och allt! Vilken tror du att du får? Kanske "Den femte sanningen" eller "Gräset sjunger". De hade iaf jag helst velat få. =)

Anders sa...

Tacka alla, för att ni finns och minns. H: "Ljuvaste dröm", blev det. Okänd för mig.