06 december 2007

When my blue moon turns to gold again

Dom två som kommenterar inlägget nedan känner mig, har träffat mig med barnen, har varit här hemma. Jag tror er. Enough for now. Hämtar upp tvätt och funderar över tekniska nämndens handlingar som kom med bud idag. det är ärligt att få sätta sig ner, läsa och ta ställning. Samtidigt är det frustrerande att det kan vara så trögt, att det är som att vända en supertanker. Man måste välja sina krig och samtidigt inte missa något väsentligt. Ett viktigt ärende låg insmuget i internbudgeten, men jag såg det. Livet går vidare, jag pratar i telefon och plockar fram kläder till småungarna. Sen ska jag läsa några rader i en bok innan jag somnar.

1 kommentar:

Birger Schlaug sa...

En alldels lysande titel på inlägget, Låten spelades in 2 sept 1956, minuterna innan han gjorde Long Tall Sally. (Presley alltså)