10 december 2007

Doris, Al och en namnsdag jag aldrig glömmer.

Jag hör från Birger att hon inte totaldissade akademin, vilket några tydligen hoppats. Men Doris lessing blir aldrig nånsinn någons clown, utan bevarar sin integritet. Ett gott val var hon trots allt. Att det ylas på sina håll om att Gore och IPCC inte är värdiga fredspristagare, tillbakavisas lätt av bästa Annika och de andra i försvarsberedningen, som ser i politisk enighet att bilisterna är farligare än ryssen, om vi ska spetsa till det.

Så tänker jag om nobeldagen och de priser jag begriper mig på någorlunda. I övrigt är denna dag en namnsdag av rang i mitt minne. Två såna har kommit, påverkat mig och passerat. Jag har inga intentioner att komma över dem. Bägge har lämnat spår och o trots det faktum att en numera låtsas som om jag inte finns och en annan ser mig som Lucifer själv, så tänker jag minnas det som var bra, det som drog mig till dem och som jag gärna bevarar i minnet. Jag var ingen ängel jag heller. Är inte.

Inga kommentarer: