13 december 2007

Sönderkränkt

På vägen hem från minstebrors luciauppträdande säger mellanbror: "En kille på skolan säger att ord inte skadar, men det gör det, för man kan bli KRÄNKT också". Orden uttalas med eftertryck. Och, jo, kränkt kan man bli. Ett fönsterkuvert från en socialsekreterare, med ett kallt hårt budskap kan vara en sådan kränkning. Och det räcker inte att jag vet att jag är en bra nog förälder. Å, fy fan vad jag hellre hade skrivit tuffa politiska sanningar eller tokroliga anektoder om livet och ungarna. Nä, hennes ord kommer att leva kvar, jag förblir misstänkliggjord.
Det är mörkt, mörkt nu, men jag dricker inte och jag faller inte tillbaka i depression.
Jag är bara sönderkränkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nääää, vad är detta? Fy sjutton vad jobbigt för dig! Kämpa på och ge inte upp. Någon gång måste det bara vända (jag vet ju inte detaljerna kring det här, men jag känner med dig).Kram/Kicki

Anders sa...

Det måste tydligen långt ner, innan det vänder. Men visst vänder det.