15 december 2007

Svar på frågor.

Svarar på samma frågor som Birger, men gör om dem så att de passar mig.

Vilka personer har betytt mest för dig för ditt politiska engagemang?

Jesse Jackson
Same, same som Birger, faktiskt. Smart, vältalig, radikal. Sån jag vill vara. Religionen kan vi bortse från så länge.

Bengt Westerberg.

Han reste sig ur soffan, han erkände sina brister, han skapade pappamånaden och LSS. En människa mer än en politiker, för att klichéa lite.

Joschka Fischer.

Grön och europé. Fick mig att förstå att det är ännu radikalare att ta sig in i parlamentet och verka där än att tjoa utanför.

Birger Schlaug.

Såklart.

Gudrun Schyman.

Samma tailbanstrukturer här som där. Say no more; hon är Sveriges bästa debattör.


Varför är du så personlig/privat på bloggen?
Därför att det privata är politiskt. Därför att jag skriver det som faller mig in just då. Men jag förstår att några behöver skärma av; jag har varit på krogen med exepelvis peter och Birger och sett alla ansikten vändas och stirra. Sånt slipper jag.

Hur mycket tid lägger du ner på bloggen?

Så mycket jag känner för det, när jag känner för det.

Saknade du politiken?

Så in i helvete. Jag är född till agitator och revolutionär. Jag hör hemma i möteslokaler och bland fladdrande möteshandlingar.


Vilka teveserier gillar du mest?

West wing, Six feet under och Nikolaj og Julie. Matador.
.

Kan det hända att du lämnar de gröna?

Ja, det är inget självändamål att var medlem någonstans. Men generellt sett är det oftast bättre att hota med att stanna än att hota med att gå, om det skulle uppstå en kris. det finns saker i partiet jag inte fattar eller håller med om. Men än så länge ligger det på plus.


Hundar eller katter?
Katter. Fast jag är svag för taxar, det får jag medge.

Vilka är de bästa abbalåtarna?

Cassandra, I do, Knowing me, knowing you och When all is said and done.

1 kommentar:

Johan Hellström sa...

Jag gillar din blogg, fortsätt blogga på det sätt du vill/gillar/trivs med.