26 december 2007

Stuck in the middle with you

Det är den låten som tonar upp i skallen när jag susar hem från emsan på min finfina cykel. Jag tänker på Strindberg och på kärlek och politik, livets drivkraft.
Viljan att förändra, önskan att älska.
Och att det är bättre att misslyckas än att inte försöka.
Det jag ångrar i livet är dom gånger jag inte försökte. Jag förbannar tillfällen då modet sviktat av rädsla för att bli till åtlöje. Snart ska jag lägga det jävligaste året i mitt liv bakom mig. Men en sak har jag i alla fall gjort, trots alla felslut och misslyckanden detta år. Jag har varit aktiv. Jag har inte varit ett offer eller nöjt mig. Inte förträngt och förnekat. Det är jag stolt över. Jag gjorde mitt bästa.
Och jag är redo att ta de politiska och privata fajter som kommer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tillbaka och tittar till dig, efter ett tags bortavaro. Trevlig bild - igen! :)
Jupp, det är MYCKET bättre att försöka och kanske misslyckas, än att fega och låta bli att försöka alls! Helt rätt! :)
Och nästa år blir bättre, både för dig och mig - det MÅSTE det bli!
Skam den som ger sig! ;)
Gott slut och Gott Nytt År!

Anders sa...

Åh, välkommen tillbaks, jag har saknat dig!

Anonym sa...

Åh tack, alltid skoj att vara saknad! :)
Ska försöka vara en lite mer frekvent besökare framöver! :)