06 november 2005

Min sjukdom är politisk, den med!

Så här är det. Jag har skithöga ideal om jämställdhet och om föräldraskap och arbetsmoral och jag vet inte allt. Men i vardagen är jag bara en förvirrad man som glömmer tider och platser och som helst vill sitta famför datorn eller läsa en bra bok.
Det går inte ihop och därför blir jag sjuk.

Kanske har jag nån neuropsykiatrisk diagnos också, men jag vet inte.
När det gäller dessa diagnoser så finns det ju folk med Eva Kärfve i spetsen (hon bor inte långt härifrån, förresten) som säger att ADHD och damp inte finns, utan är nått man drar till med i tider av nedskärningar för att biologisera och lägga över ansvaret på individen.
Jag vet verkligen inte vilket som är sant.

Varför är allting politik, Varför?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den Där Eva K kan komma hem till mig så får hon se, om hon tror att min dotter fejkar.

Anders sa...

Ja, jag tror er egentligen, men tvivlet gnager ändå.