17 november 2005

Mitt i natten.

Istället för att sova, sitter jag här med ögonen nästa ända inne i skärmen. Jo, jag vet att jag skrev att jag var så trött och det var jag, men nu är jag pigg som en pelikan.
Får väl sova på bussen i morgon.
Bussbiljetten kostade - hör och häpna - 99 kronor. Normalpriset är 245, ibland kostar det 188,men, dear me, 99 kronor.
Och ingen platsbokning.
Nu säger väl nån att jag borde åkt med SJ i alla fall, därför att tåg är bättre för miljön och swebus är utlandsägt och SJ statligt.
Ja, jag hade hellre åkt tåg.
Men jag är sjukskriven och snart pank och kan tyvärr inte vara den där tjusiga krav-korrekta personen jag vill vara just nu.
Och vad SJ anbelangar, så kan dom stänga sin butik.
Maken till höga priser och kass service får man leta efter.
Låt länstrafikbolagen ta över trafiken på västkustbanan, eller släpp in kommersiella aktörer på spåren.
Det skulle inte störa mig det minsta.

I Göteborg skall jag strosa runt och kanske gå på konstmuséet.
Liseberg har julöppet och kanske är det ishockey nån av dagarna.

Blogga lär jag inte hinna.

Inga kommentarer: