22 november 2005

Idag

Sonen, herr 14, sitter och spelar ett bilspel på sin playstation.
Snart skall vi äta frukost och sen skall jag gå och träna och han måste gå till skolan och hämta böcker, för han ligger efter med alllt möjligt. Efter vadå, kan man fråga, men det gör jag inte just idag.
Fick föräldraföreningens protokoll.
Det är så mycket jag inte gillar på den skolan.
Man samarbetar med svenska kyrkan som om man vore en religiös friskola, man ordnar baler som befäster gamla könsroller - eller rättare sagt skapar nya - amerikanska.
Man nivågrupperar, så att de barn som lyckas i skolan bara träffar andra lyckade barn och föser in bokstavsbarn, dyslektikter och analfabeter i ett rum för sig (hårddraget).
Antingen får jag engagera mig hårdare, eller så får jag lägga av helt.

Måste också befria mig från mitt ex. Hennes totala dominans över mig var en stark anledning till vår separation. Vad jag gjorde och inte gjorde hade mer att göra med vad hon skulle tycka än vad som faktiskt är rätt. Och när jag så flyttat hit trodde jag att den tiden var över, eftersom jag faktiskt gick med på att tog tog mer tid med ungarna och barnbidrag och ansvar.
Men det var inte nog.
Varje gång småungarna varit här, så kommer det pikar och kritik om stort och smått.
Och jag anpassar mig.
Nu får det vara slut med det.
Från och med idag bestämmer jag själv.

Inga kommentarer: