23 november 2005

Virus i systemet

Just det.
Det är nåt slags virus som kör runt i mitt system när jag skall skriva blogg, vilket gör att jag hamnar här eller där eller på någon helt annan plats än dit jag tänkt att resa med orden.

Nu kom jag av mig helt,dessutom, eftersom mitt ex ringde för att ännu en gång berätta vilken dålig människa jag är.

Ja, jag är en dålig människa. Jag är sjuk, orkar inte ett skit och har pissdåligt samvete över både det ena och andra i livet, som jag skrivit om förr på bloggen.

Men mitt ex hade tyckt det även om min självbild hade varit bilden av moder Teresa eller Jesus själv, eller så.

På något sätt måste separationen legitimeras och det är lättare att säga att den andre är så dålig, än att medge att det fanns kärlek, men den tog slut. Det kom inget virus i kärlekssystemet, det var mer batterierna som slutade funka. Och så kan det gå, det är inte hela världen. Det är ingens fel, man kan spekulera i frågan om det hade kunnat göras annorlunda, men det som var, är inte.

Däremot har jag tänkt att bli frisk igen.

Om någon nominerar mig till någon lista inför valet lovar jag att tänka på saken. Annars får jag utgå från att min tid i politiken har varit.

Inga kommentarer: