21 november 2005

Gråt inga tårar

Å, dom gör reklam för Green Day i TV. Så härlig musik. Så mycket denna sommaren, den som nu försvunnit i frost och rödnypna kinder. Till min syster gjorde jag en skiva som gåbortpresent, när jag våldgästade henne i torsdags. Inte Green Day, men däremot "Gråt inga tårar" med Thorleifs och Michael Jacksons allra första singel och andra minnen och några låtar som faktiskt är bra på riktigt. "Browneyed girl" med Van Morrison, med fördjupar jag mig i det ämnet igen, så är det jag som gråter tårar. och menar något med det. Ändå.

Min syster säger att man inte skall försöka få en diagnos med mindre än att man vet vad man vill med det. Vad jag vill, tja, jag vill veta det jag kan veta om mig själv. Maximal självkännedom. Eller?

Satt en stor del av dagen på möte i Höör. Återkommer till det senare ikväll.

Inga kommentarer: