17 november 2005

Syrran

Syrran messar att jag ska ta på mig en varn tröja, för i Göteborg är det kallt. Det säger lite om min kära syster. Alltid vill hon ta hand om oss se till att vi har det bra. Storasyster ut i fingerspetsarna. Trots att jag har fyra ungar och bott hemifrån sen jag var 17 år, så är det så. Min syster är en person att se på när jag vill ha perspektiv. Hon har mist ett barn, det enda hon fick och har flyttat runt, prövat olika yrken, bostadsorter och relationer och så där. Det känns som hon står relativt stadigt nu, men det trodde hon nog om mig också, efter sommarens varma singel-eufori, så man vet ju inte.

La familia, ja, herregud, den är grunden och ursprunget, men ibland sitter den som en betongklump om fötterna som vill dra ner en i djupet.

1 kommentar:

dixi sa...

*kastar ut livbojen*

Hugg tag i den, när du är på väg ner!