22 april 2007

Söndag morgon, uppe tidigt.

Går upp med äldstebror och ger honom frukost.
Inte på sängen idag, för han hinner före, men ändå.
Han ska iväg och sälja sina aftonblad och sen är det mammavecka.
Playstation och Chelseatröjan med hans namn och födelseår packas ner och han går iväg.
Hans mamma är ett underbart ex och jag bär en tro att även mina småungars mamma och jag når en fred med tiden. Drömmer konstiga saker och inte alls det jag vill.
Mitt senaste ex och jag är på IKEA och ska fira valborg, men blir ovänner hela tiden.
Sen nåt om äldstesonen, dunkelt men inte behagligt.
Övertolkar inte, men sånt jag vet bekräftas och det är bra det.

Åh, denna morgon kräver sitt kaffe och/eller en underbar kvinnoröst som säger god morgon till mig och ingen annan. Jag vet att du finns där.

Nu ska jag läsa om Marcus Birro i Sydsvenskan.

Letar efter texten till Lundells "Inte skyldig", som jag skulle tillägna det ex som aldrig älskade mig som jag var, utan ville stöpa om mig och in mig i ett fack.
Men jag hittar den inte.
Det får vara bra så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har ettan alltid varit underbar? I så fall varför uppbrott från henne. Är det inte så att tiden läker alla sår (ja jag kan några sådana klokheter) Så ge inte upp med tvåan,tänk på hur du och ettan redde ut era problem. Kramar till dej