06 april 2007

Att bära kors.

Det är långfredag, the good friday.
Minns hur jag var hela semana santa i Sevilla och frös som fan på nätterna.
På dagarna gick folk omkring i långa parader med Ku Klux Klan-huvor och trummade.
Det var gigantiskt.
Annars är det mer "Life of Brian" än "Passion of the Christ" som poppar upp när jag ser Via Dolorosa framför mig.
Och alla butiker i Jerusalem som sålde tröjor, fula sovenirer och religiösa symboler i det underbara, vackra, heta Jerusalem.
Jag bär ett jävla kors som består av: Du duger inte som du är.
Ingen vill ha dig, vare sig som vän eller kärlek.
Nån religion har jag inte.
Varför skulle jag?
Man får ju slita med sina frågor själv under alla förhållanden.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Är inte det en rätt stor snyting till dem som kanske faktiskt ansåg sig vara din/a vän/ner? Att det är dem som inte duger?

Anonym sa...

Nån religion har du inte, men det är i den religiösa bilden du hämtar det du beskriver...du bär ett kors. Vi är nog alla mer eller mindre påverkade av religionen, oavsett om vi känner oss troende eller inte. Man behöver symboler i livet att hålla sig i. Min när en vän tog livet av sig, att flaggan hängde på halv stång, vad starkt det var, hur betydelsefullt för att manifestera något betydelsefullt.
Vill du dra på korset, verkar tungt!

Anonym sa...

Ja, visst e det synd om dig... men jagtror mig veta att det är det som är "felet" att du just tänker så, så bort med det tankefelet.

Sluta förställ dig och visa den du faktiskt är, sluta ljuga för dig själv, att du inte duger.
Det e väl klart som fan att du duger! Du ska bara våga tro på att du duger,fast du inte har den uppbackningen du tror dig behöva för att duga.
Bullshit säger jag bara, kom igen nu sluta såsa...och visa ditt rätta jag.. att du duger!
För helvete Anders så här kan du inte hålla på dag ut och dag in.
du duger! Fattar du det nu!*s*
/aamigo

Anonym sa...

Håller fullständigt med föregående inlägg. Visst duger du. Inte bara det. Du är ju rolig, intelligent och intressant att läsa om, så sluta se dej som ett offer och tro på dej själv. Du får ta initiativ. Gör du det eller sitter du bara på din kammare och väntar för att få bekräftat det du tror?/a

Anders sa...

Hear, hear. Jag duger!
Och klart att jag hämtar bilderur religionen. Om inte Muhammed kommer till berget, får ju berget komma till Muhammed. So to speak.

Anonym sa...

Oj, här var det självömkan på hög nivå?!! :oO
Klart du duger, precis som du är!
Det gör vi alla!
Glad Påsk på dig!

Anonym sa...

mår du bättre av att säga vad andra vill höra?,appropå din komentar.
så vad skulle få dig att duga..för dig??
/aamigo