18 april 2007

Midnatt och mitt bättre jag sover.

Mitt bohemiska jag vill sitta och filosofera hela natten, medan mitt strukturerade jag antagligen redan sover så här vid midnatt.
Det blir en konflikt, kan man lugnt säga.
Jag den stenhårde ateisten sitter just nu och funderar på om vissa möten och uppbrott lik förbannat inte har nån slags mening eller har pushats på nån konstig stans ifrån.
Somligt som nyligen hänt är bara lite för bra, som man säger på skånska, för att bara vara tillfälligheter..
Knäppt och omanligt tänkt, men jag tillåter mig att vara det just nu (mitt strukturerade jag sover som sagt redan).
Jag känner mig förresten rätt obekväm i viss sorts manlighet.
Jag drar inte sexistiska skämt och jag är sjukt ohändig.
Inget körkort heller, you know och inte ens en slice homofobi.
Och så jobbar jag med ungar. Ändå är jag väl man, gissar jag, gillar fotboll och så där.
Straight också, för allt jag vet.

Ni hör själva, strukturen i denna bloggpost är som kokt spagetti.
Bäst att se om drömmarna kan ge mig några svar.
Det är snart morgon.
Äventyret fortsätter

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har det hänt trevliga saker? :-) Bra!

Anonym sa...

Analysera inte så mycket! Njut av det som sker istället! Lycka till! :)

Anders sa...

knubbsäl: både och.

lj: men jag är ju en ältare ;)

Joanna sa...

måste bara fråga.... varför ifrågasätter du din manlighet titt som tätt´?
manligt vs kvinnligt verkar ta ett rätt stor utrymme i ditt liv.
Lev som människa så slipper du fundera närmare på hur manlig du är eller ej. Det är ju faktiskt av underordnad betydelse när allt kommer omkring.... utom i vissa lägen då det kan vara rätt avgörande ;)

Anders sa...

Holy: Egentligen har jag inget problem med min manlighet,men mitt senaste ex satte ändå en tagg i mig på det området när hon poängterade att en man bör vara händig och ha körkort och sådär.

Anonym sa...

Hmmm... . Nästan så man kan tro att hon inte kan köra bil eller laga en punktering...... för hon var väl kvinna ? ;)
Hoppas du lyckas dra ur den där taggen. Förresten min man har inte heller körkort (än) men har är rätt ma(ä)nsklig ändå.

Anonym sa...

Jo, jag har förstått det...
Men analyserande kan ställa till det för en, krångla till saker i onödan.
Jag gjorde misstaget nyligen att analysera FÖR mycket och det gick åt helsicke.
Nu försöker jag flyta med istället och baske mig - det verkar funka bättre!...