21 december 2005

morsan kommer

Snart dags att dra ner till centralen och hämta morsan. Alla killarna är här och så förblir det till juldagen, då småkillarna skall hem till sin mor. När fjortisen åker har jag ingen riktig aning om. Jag kanske tjatar, men jag är stolt över att ha fixat i ordning här inne.

Däremot är jag lite förbryllad över att min kropp inte passar på att sova ut, när den får chansen. I morse behagade den vakna klockan halv fem. Halv fem! Jag både läste och satte mig här, men när jag var lagom trött igen så ringde väckarklockan och det var dags att gå upp och få iväg fjortisen till skolan.

Alla borde ha ljuset från en stjärna att följa, sa prästen vid skolavslutningen. Låter vackert, men betyder det att vi skall följa någon annan eller handlar det om en inre stjärna?

Följa någon annan stjärna har jag redan prövat. Det var inte så lyckat. Även om en lyste starkt och klart, så var det inte mitt ljus, utan någon annans. Det är inget för mig längre.

Idag vänder det, nu blir det ljusare på vår del av planeten.
Hopp!

2 kommentarer:

dixi sa...

hälsa mosan.

Lyckliga Grodan sa...

följ din egen stjärna.. du har den inuti.. kanske var det den som väckte dig i morse...
god jul...