19 december 2005

Helt plötsligt har jag börjat gilla att strosa omkring i julhandeln; köpa donuts på Gustav och tänka ut presenter till barnen. Jo, jag ifrågasätter rersursslöseriet lika mycket som förr, men det är kul med...folk och den här storstadsanonymiteten som jag skrev om innan.
Min vän och jag höll på i timmar för att hitta muttrar till mitt fula matbord. Först IKEA, sen bulltofta bygg och sen IKEA igen. Inte så mycket folk där trots att det var rea. Behöver ett datorbord också. Och nya kastruller.

Jag är inte så speciellt förtjust i barnbidragshöjningen, apropå det.
Det tycks som om den genomsnittlige barnfamiljen klarar sig bra utan.
Om de pengarna las på att minska grupperna i skolan, så kanske inte var fjärde unge skulle gå ut gymnasiet utan betyg. Kan man tycka.

Ett förslag angående trängselskatt och så där: att ett kort i kollektivtrafiken gäller för femton inpasseringar i centrum/månad. kanske nåt att driva här i Malmö

2 kommentarer:

Mildamakter sa...

IKEA?...2 gånger samma dag??...i juletid???
Du får guldstjärna i kanten min vän, det är vad jag kallar modigt!...*leeer*

(Kul att pausen inte blev så lång förresten)

Anders sa...

Tack, du, men det var inte så farligt mycket folk bland Kamprads spånplattor ändå.
Och nä, när jag väl hade bestämt mig för attt ta paus, ville jag huxflux skriva igen. Det var väl för att jag slutade kräva ett stycke text av mig själv varje dag.