04 december 2005

Jagar

Jag jagar ett annat liv.
Helst hade jag velat att någon kom och sa till mig att så och så ska du göra. Men eftersom gud nog inte finns och eftersom jag har dåliga erfarenheter av människors vägledning måste jag finna ut själv. Bokcirkeln idag var en välkommen paus från mitt liv. Alla där har inte heller alltid mått så bra och lyckats med allt. men dom har kommit igen på ett eller annat sätt. Då tror jag också att jag gör det.

Har fått för mig att om jag söker (a) kommer jag att hitta (b) som är bra för mig.

Alla i bokcirkeln tyckte som jag om affären med Laila och tsunamin. Och Sri lanka och Aceh, ingen tycks bry sig.
Nu handlar allt bara om varför svenskarna inte kom hem snabbare. Man får intrycket att vissa tror att många kunde överlevt med en annan svensk regering.

Vännen och jag har haft en trevlig helg, även om min kris ställer till en del för oss också.

Nu är det midnatt. Detta är mer min tid än morgonen. Och ändå är det ljus jag saknar.

1 kommentar:

dixi sa...

"din kris" ställer inte till det för oss!