27 december 2005

Texten försvann


Just när jag hade skrivit en skitsmart text om möten och avsked, så hände nånting, så att allting bara försvann.

Kul, va?

Det jag skrev om var en fras som jag hakat upp mig på som handlar om att "när tankar formuleras i ord, så händer nånting". Så enkelt och självklart, egentligen. Ord kan förlösa och bli till en katalysator för en rent kemiskt process.

Precis som snön tycks vara för mig, just idag.

Skall läsa Virginia Woolf till bokcirkeln. I morgon ska jag gå upp klockan sju och tvätta. Vardagen är här igen.

Snart är det nyår och jag har inget planerat för första gången i världshistorien.

Förslag, nån?

Är det ändå inte lite upphaussat med komplicerad mat och oerhörda kläder till nyår?

Eller är det jag som är tråkig?

1 kommentar:

Anders sa...

En prinsessa som gått en kurs i positivt tänkande ;-)