07 december 2005

Halvtidsvila

Det är halvtidsvila i matchen mellan Benfica och ManU och jag har hämtat in kaffe.
Mina "vänner" på försäkringskassan kommer antagligen inte att skicka sjukpenningen för december och halva november förän efter jul.
Dom har ju så mycket att göra.
FK är så extremt byråkratiska och till synes ineffektiva.
Detta "har så mycket att göra" är en offermentalitet som jag har svårt att köpa. Vad gör dom åt det då? Skall jag svälta för att fk inte sköter det dom ska.
I morgon skall jag prata med någon på kontoret på Erikslust, för tjejen på kundtjänst kunde ju inte betala ut några pengar.

Föräldramöte ikväll på sjuåringens skola. Trevligt, men ointressant.
Dom är tretton barn i klassen.
Dom har det som alla borde ha det.

Ännu ett skäl att stanna i centrum.

Nu börjar matchen igen.

Inga kommentarer: