01 december 2005

Jag har legat gott och väl en timme i badkaret och läst Jeffrey Euginedes bok "Middlesex" och druckit kaffe. Fotbollsonen ringde och sa att cupen inte alls är på lördag, utan den sjuttonde. Så bra då. Boken är inget särskilt, inte hittils i alla fall och jag har ändå hunnit halvvägs igenom. Vi ska diskutera den på bokcirkeln på söndag, så det gäller att jag inte bara hinner läsa, utan också att jag reflekterar över boken. Den androgyna huvudpersonen till trots, så känns boken som en släktkrönika som man läst förr. 635 sidor kunde säkert redigerats ner till 400, i alla fall. Språket är inte så orginellt och vissa fackidiotiska utsvävningar är lite smålustiga, men inte mer.

Har inte motionerat, utan tänker gå och handla choklad. Tycker att Göran Persson var smakfullt ödmjuk på presskonferensen, fast jag inte alls tycker att det var hans fel att beredskapen var mindre god när katastrofen ägde rum.

Tycker att det är lite märkligt att folk som reser utomlands för att leva billigt för en tid i ett fattigare land, ropar efter pappa svenska staten när katastrofen kommer.

Inga kommentarer: